Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У зверненні громадян вказуються прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання громадянина та викладається суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути надруковане або написане від руки, підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями в термін не пізніше як через 10 днів від дня його надходження. Копія такого звернення залишається у провадженні суду.
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також те, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються і повторні звернення від одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті скарги, які подано з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймається головою суду або його заступниками про що повідомляється особі, якою подано звернення.
Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до повноважень суду, то таке звернення у п’ятиденний термін із дня його отримання пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі із супровідним листом, підписаним посадовою особою, яка здійснила попередній розгляд документа. Про це повідомляється суб’єкту подання звернення.
У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, воно в той же термін повертається автору звернення із відповідними роз’ясненнями.
Зазначені вимоги щодо оформлення та змісту поширюються також на запити та листи.
Термін розгляду звернень, які не потребують додаткового вивчення, становить 15 днів. У разі необхідності додаткового вивчення матеріалів термін розгляду звернення не повинен перевищувати одного місяця. Якщо у місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо голова суду або його заступники встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
Після підготовки проекту відповіді відповідальним виконавцем звернення передається на підпис голові, заступникам голови суду, керівникові апарату суду.
Відповідно до статті 15 Закону України «Про статус народного депутата України» депутатський запит – це вимога народного депутата України, яка заявляється на сесії Верховної Ради України до керівників органів державної влади та місцевого самоврядування, а також до керівників підприємств, установ і організацій, розташованих на території України. Відповідь на депутатський запит надсилається Голові Верховної Ради України та народному депутату, який його вніс, не пізніше ніж у 15-денний термін та підписується Головою суду.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про статус народного депутата України» депутатське звернення – це викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата, звернення до посадових осіб державних органів, керівників підприємств, установ та організацій здійснити певні дії, надати офіційне роз’яснення чи викласти пропозицію з питань, віднесених до їх компетенції. Депутатське звернення є обов’язковим для розгляду протягом не більше 10 днів з моменту одержання і підписується Головою суду.
Запити на звернення депутатів місцевих рад, які надійшли до суду, розглядаються протягом десятиденного строку, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки – не пізніше як у місячний строк.
Посадова особа суду в межах своїх повноважень зобов’язана:
– об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти звернення;
– невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;
– забезпечувати поновлення порушених прав, невідкладне виконання прийнятих рішень під час розгляду звернень;
– письмово повідомляти заявника про результати перевірки звернень і суть прийнятого рішення;
– уживати заходів до усунення причин, що породжують звернення громадян, систематично аналізувати хід цієї роботи.
Звернення, запити, листи вважаються опрацьованими, якщо порушені в них питання розглянуто по суті, ужито необхідних заходів, надано відповідь заявникам у письмовій формі.
За підсумками вирішення звернень може бути прийнято одне з таких рішень:
– задоволено – ужито заходів до повного або часткового поновлення прав і законних інтересів заявника. Не може вважатися задоволеним звернення, рішення за яким прийнято не за вимогами громадянина, а за результатами виявлених недоліків або порушень закону;
– частково задоволено – звернення, в якому міститься дві чи більше вимог і за результатами перевірки якого не всі з них визнані обґрунтованими;
– повторно задоволено – звернення, за яким раніше приймалося рішення про відмову в задоволенні. При цьому первинне рішення за цим зверненням повинно скасовуватися;
– відхилено – вимоги заявника, викладені у зверненні, визнані необґрунтованими;
– роз’яснено – за зверненням, у якому не містилося прохань про задоволення будь-яких вимог або клопотань, надано роз’яснення з питань правового характеру.
Під час розгляду звернень забезпечується нерозголошення відомостей про особисте життя громадян без їхньої згоди та задовольняється прохання щодо нерозголошення анкетних даних і домашньої адреси.
Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови. При цьому вказуються заходи, які вживались для перевірки цього звернення.
Відповідь за результатами розгляду колективного звернення (якщо звертаються двоє і більше громадян) надсилається тому громадянину, який у зверненні підписався першим або адреса якого вказана. У тексті відповіді потрібно вказувати загальну кількість громадян, що звернулися.