flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Правила прийому громадян в Полтавському апеляційному суді

27 листопада 2018, 15:13

Затверджено наказом в.о. голови

Полтавського апеляційного суду

№_07-10/05 від_27 листопада 2018

 

 

Правила прийому громадян в Полтавському апеляційному суді

1. Загальні положення

1.1. Правила визначають основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян в Полтавському апеляційному суді.

1.2. Основними завданнями посадових осіб Полтавського апеляційного суду (далі апеляційного суду), які здійснюють прийом громадян, є забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення та сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими вони звертаються до суду, відповідно до чинного законодавства та в межах компетенції апеляційного суду.

1.3. Посадові особи апеляційного суду,   які здійснюють прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про звернення громадян», «Про державну службу», Положенням про апарат апеляційного суду та цими Правилами.

 2. Організація особистого прийому громадян

2.1. Загальна організація роботи щодо проведення особистого прийому громадян  в  Полтавському апеляційному суді покладається на відділ діловодства та роботи зі зверненнями громадян (канцелярія суду). Під час прийому громадян відділ взаємодіє з іншими структурними підрозділами апарату суду.

2.2. З метою забезпечення умов реалізації громадянами конституційного права на звернення, прийом громадян здійснюється головою Полтавського апеляційного суду, його заступниками, секретарями судових палат, керівником апарату суду і його заступником згідно з графіком, що затверджується наказом голови суду. Затверджений графік прийому громадян розміщується на дошці оголошень суду для вільного ознайомлення громадян та на сайті суду.

2.3. Вхід громадян на особистий прийом здійснюється з дотриманням вимог порядку пропускного режиму до приміщення суду та забезпечення охорони громадського порядку.

2.4. Щоденний прийом громадян проводиться визначеним наказом керівника апарату суду працівником  відділу діловодства та роботи зі зверненнями громадян (канцелярія суду), або іншою  посадовою особою апарату суду  з 8-00 до 12-00 та з 13-00 до 17-00 з понеділка по четвер за адресою: м. Полтава, вул. Соборності,18, вул. Соборності, 24. Для прийому громадян з певних питань (якщо звернення носять масовий характер), то може бути призначений окремий працівник апарату суду та визначений окремий графік прийому.

2.5.Під час запису громадян на особистий прийом з’ясовується його прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання та роботи, зміст порушеного ним питання, до яких посадових осіб чи органів він звертався з цього питання і яке було прийняте рішення.

2.6. Працівниками відділу діловодства та роботи зі зверненнями громадян опрацьовуються документи, що подаються громадянами для обґрунтування своїх клопотань, скарг та пропозицій. Не допускається з’ясування відомостей про особу громадянина, що носять суто особистий характер і не стосуються предмета звернення.

2.7. Прийом інвалідів війни, учасників АТО, членів сімей загиблих учасників АТО,  жінок,  яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» проводиться  першочергово.

2.8. Працівники  апарату суду, які визначені відповідальними за доступ до приміщення суду мало мобільних груп населення, здійснюють організаційні заходи для забезпечення прийому таких громадян.

2.9. За бажанням,  громадяни можуть попередньо записатися на особистий прийом до голови суду за номером телефону  зазначеним на офіційному ВЕБ-сайті суду. 

 3. Порядок проведення особистого прийому громадян

3.1. Працівники відділу діловодства та роботи зі зверненнями громадян (або інший визначений працівник апарату суду) забезпечують прийом громадян протягом визначеного графіком часу.

3.2. У прийомі громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому чинним законодавством порядку, та особи, які перебувають у родинних відносинах з цими громадянами. Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому не допускається.

3.3. Посадова особа, яка здійснює особистий прийом, для забезпечення кваліфікованого вирішення поставлених відвідувачем питань може залучити до їхнього розгляду працівників відповідних структурних підрозділів суду або одержати від них потрібну інформацію.

3.4. Помічник голови суду бере участь у прийомі громадян головою суду та забезпечує  організацію його проведення. За дорученням голови суду готує проекти відповідей на звернення громадян та юридичних осіб.

3.5. Помічник заступника голови суду бере участь у прийомі громадян заступником голови суду та забезпечує  організацію його проведення. За дорученням заступника голови суду готує проекти відповідей на звернення громадян та юридичних осіб.

3.6. Помічник секретаря судової палати  бере участь у прийомі громадян секретарем судової палати та забезпечує  організацію його проведення. За дорученням секретаря судової палати готує проекти відповідей на звернення громадян та юридичних осіб.

3.7. Особистий прийом іноземців та осіб без громадянства здійснюється на загальних підставах, у разі потреби - за участю перекладача.

3.8. Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом без участі їх законних представників не допускаються.

3.9. На особистому прийомі громадян посадові особи суду розглядають подані матеріали, вивчають письмові звернення, заслуховують обґрунтування звернення та надають відповідно до чинного законодавства роз’яснення в межах своєї компетенції.

 3.10. Якщо вирішення питання, з яким звернувся громадянин, не належить до компетенції апеляційного суду, посадова особа роз’яснює, до якого органу державної влади або управління, підприємства чи організації, чи установи доцільно звернутися, та сприяє цьому (повідомляє адресу, номер телефону, тощо).

3.11. Якщо вирішити порушене в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж самому порядку, що й письмове звернення. Про результат розгляду усного звернення громадянину повідомляється письмово або усно, за його бажанням.

3.12. Письмові звернення громадян розглядаються та реєструються згідно з Інструкцією з діловодства та звернень громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах і організаціях незалежно від форм власності, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348.

3.13. Повторний прийом громадян з питань, що вже розглядалися в апеляційному суді,  проводиться в тому випадку, якщо порушене питання не було вирішено по суті.

3.14.  До журналу обліку особистого прийому громадян вносяться дані про особу, яка звернулася, короткий зміст звернення, результат його розгляду.

4. Відповідальність за порушення законодавства

про звернення громадян

 

4.1. Посадові особи, які допустили порушення законодавства, що регулює діяльність у сфері звернень громадян та надання інформації, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену чинним законодавством України. До зазначених посадових осіб за неналежне виконання службових обов'язків з розгляду звернень громадян можуть застосовуватись заходи дисциплінарного стягнення.

4.2. Подання громадянином звернення, що містить наклеп і образи, дискредитує органи державної влади, органи місцевого самоврядування або їх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інші протиправні дії, тягнуть за собою відповідальність, передбачену законодавством.